woensdag 19 augustus 2009

slaapkamerdromen…….

118

Ik kan eindelijk weer bloggen….. onze laptop heeft het een tijdje laten afweten maar alles is gelukkig weer in orde. Ik heb veel bij te lezen maar dat is helemaal niet erg, juist leuk!

Bij deze een kijkje in onze slaapkamer via de spiegel, de lijst was ooit goudkleurig maar heb ‘m  wit gemaakt omdat dat toch meer mijn ding is.

119

Het bed staat in een soort nis, achter de muur rechts is de natte ruimte waar ik in een eerder bericht foto’s van heb geplaatst. Ik wilde de muur achter het bed een kleurtje geven maar dit werd wat moeilijk omdat de muur doorloopt in de natte ruimte en waar moet je dan stoppen met verven? Daarom hebben we dit zo bedacht, het is een grote plaat hout waar behang op is geplakt, de lijst eromheen is een sierlijst die je eigenlijk tegen het plafond hoort te plakken, ik heb de lijst geverfd in dezelfde kleur  als van de lijst met foto’s.

120 122

123 121

De fotolijst heeft 5 kleinere lijstjes waar ik van ons allen een babyfoto in heb gedaan, het is de bedoeling dat ik de kleurenfoto’s nog ga vervangen voor zwart/wit foto’s  maar ja, dat blijft er een beetje bij. Dat kleine meisje ben ik, 38 jaar geleden.

101 100

Deze spitzen hangen aan de tv, voor mij hoeft er geen tv in de slaapkamer maar ja, ik ben niet alleen baas en om het dan toch maar in stijl te houden hangen daar dus deze spitzen aan.

102

Deze 3 (b)engeltjes staan op het oude melkkrukje die dienst doet als nachtkastje. Ik hou erg van foto’s maar eigenlijk staan/hangen er genoeg foto’s in de slaapkamer daarom heb ik deze engeltjes er staan, ze symboliseren onze 2 meiden en zoon.104 110 111

Tegen deze ronde muur staat een ladenkastje aangekleed als toilettafel, ik heb een zwak voor mooie flesjes en de verzameling bereid zich langzaam uit zodat het wel wat vol begint te worden maar ik kan ook geen flesjes uit het zicht zetten…..

125

129 131

127 114

Ik moet iets bekennen…ik heb een miskoop gedaan met de gordijnen, in de winkel vond ik ze heel mooi maar éénmaal opgehangen stond het erg lelijk, ze waren veel te veel aanwezig en ook erg donker, mijn man begrijpt niet waar ik me druk om maak, het is maar een slaapkamer en dat is natuurlijk ook zo maar ik bleef me er toch enorm aan storen. Maar ik heb het opgelost hoor.Lang leve Ikea want ik heb de overbekende romantische vitrage gekocht en aan de lelijke gordijnen genaaid en het ziet er echt veel beter uit, meer in stijl zeg maar.

106 115

113 117

Ook deze kroonluchter kon niet ontkomen aan mijn verfkwast, hij was eerst koperkleurig met donkergroen,het is toch ongelooflijk hoe mooi iets kan worden na een metamorfose.

11 opmerkingen:

  1. Hoi Marjan, Gelukkig dat je laptop weer in orde is, kunnen wij weer genieten van je mooie posten. Wat een prachtige slaapkamer heb je en wat een leuk idee om de vitrage voor je gordijnen te doen. Ik heb ze laatst ook bij Ikea gekocht, vindt ze echt supermooi, maar moet ze nog een plekje geven, wilde ze bij de openslaande tuindeuren hangen, gelijk als een soort van vliegenscherm, maar dit idee is ook super. Ik twijfel hihi.
    Fijne avond en oja ik vind je achtergrond ook heel erg mooi.
    Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een prachtige slaapkamer. Er straalt rust vanuit. Fijn dat je laptop het weer doet.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een romantische slaapkamer!!
    Leuk ook zo die lijst achter je bed, en dat noa noa topje is ook een schatje...

    Slaap lekker!

    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie slaapkamer! Leuk idee zo'n lijst achter je bed. Het kaptafeltje vind ik ook erg lief. En je oplossing met de gordijnen is ook super. Wat moeten we zonder de ikea. Zie ik daar het boek 'pedagogelen' van Daphne Deckers op je nachtkastje liggen? Leuk boek is dat he? Ik heb hem ook en vond hem heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om je weer te zien.
    En wat een droom van een slaapkamer heb je.
    Sprakeloos......genieten..........
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gelukkig je bent er weer! en gelijk met mooie foto`s van je slaapkamer. lang leve de alvine spets van ikea, wat hebben die gordijnen al veel hartjes doen smelten...

    groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo marjan,

    leuke sieraad, bij de spitzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi, ik heb net je blog ontdekt! En ik ga je volgen hoor, je hebt een erg leuke blog!!

    Wat een mooie serene slaapkamer heb je, vooral die nis... super!! En die gordijnen heb je mooi opgelost met die alvine spets.
    Fijn weekend!!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er heel leuk en gezellig uit, compliment, groetjes, Marijke/Ermguard

    BeantwoordenVerwijderen
  10. raveena82@hotmail.com17 juni 2011 om 12:56

    ik kwam ewven hier langs je beschrijfing van je liefde voor rozen en brocante lijkt alsof ik me eigen hoor praten ik ben namelijk ook helemaal voor rozen en brocante en hou ook van romantishe sfeer ik wil nog mijn slaapkamer helemaal veranderen en weet al precies wat ik wil de sfeermakers ga ik wel de vlooienamrkten voor af maar de details kost geld en dat maakt het dat ik het nog even uitstel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo!
    Via via op je blog terecht gekomen....Helemaal leuk!
    Ik vind je slaapkamer heel mooi zo.
    De volgende keer als ik met diezelfde gordijnen in mijn handen sta,dan neem ik ze gewoon mee.
    Ze komen overal wel een keer leuk van pas.
    Ik ga je volgen hoor!!

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reaktie,kom je nog eens langs?
Lieve groet Marjan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails