donderdag 3 september 2009

Leeslamp

krans 030

Ik zit “dicht bij het vuur” als het om brocante gaat omdat mijn vriendin een brocant winkeltje heeft en ik hier nauw bij betrokken ben. Ze had deze prachtige lampenpoot weten te bemachtigen, toen ik ‘m zag was ik gelijk verliefd!

krans 027

Er zat geen kap meer bij de poot , maar dat was geen probleem dacht ik, toch wel een beetje….een taps toelopende kap past niet omdat bij de meeste kapjes het bevestigingssysteem halverwege de kap zit en dat is geen gezicht bij deze lamp. Heel toevallig lag er bij Praxis nog een cylinder-vormig kapje ( de enige, witte en voor de helft van de prijs, mazzeltje dus) die ik om kon draaien en nu dus perfect past.

krans 026 krans 025

Ik heb het kapje bekleed met een lapje uit een gordijn en er daarna aan de onder- en bovenkant een bloemenkantje op geplakt. Van deze stof heb ik ook kussenhoesjes en een plaid dus is het zo een mooi geheel geworden.

krans 032

krans 034 krans 028

Eén en al krullen…….

krans 033

Zelfs de kleinste details zijn sierlijk….

krans 031

Nu het ‘s avonds eerder donker wordt kan ik heerlijk lang lezen.Ik geniet weer volop…….

Fijn weekend,

11 opmerkingen:

  1. prachtig marjan, ik ben dol op dit soort lampen. heel orgineel is je kap geworden. ik heb zelf ook zo`n poot maar dan met 2 pitten die gewoon recht omhoog staat. ik weet dat daar vroeger zo`n hele grote ovale kap op heeft gezeten, zo`n kap zoek ik dus nog en dan net als jij gewoon iets anders op de kap freublen. je treft het met je vriendin uut nietap:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi en je hebt een mooie kap gemaakt.
    Het is een mooi geheel geworden.
    Heerlijk lezen vandaag weer met die regen

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig die lampenpoot (voet??) met die krullen, enig ook die kap. Goed gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi, ik ben ook naar zo'n lamp op zoek, ik zag er laatst eentje met een tafeltje eraan vast maar niet helemaal mijn smaak. De jouwe is enig geworden. De gordijnstof heb ik ook en zat er ook aan te denken om de stof te gebruiken voor iets anders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, prachtig de leeslamp met die mooie krullen, de stof van de kap vind ik ook geweldig mooi. Je heb een sfeervol hoekje. Het vogelkooitje en het raamluikje vind ik ook heel mooi.
    Fijn weekend.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig is ie zeg......en de kap is ook een plaatje.
    Hier zul je vast heel wat uurtjes van genieten.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello,
    what nice and romantic Blog.
    Your equipment style is very great!!!
    Am I allowed to do you link... with it I nothing more misses????
    Dear greeting and a marvellous day wishes you,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je mooi gedaan meid........mooie lamp geworden zo!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellig leeshoekje, het kapje is prachtig!
    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Marjan, hartstikke leuk gedaan zeg! Ik heb ook zo'n lamp met wel een bijpassend kapje maar een beetje niet mijn smaak! Hij krijgt binnenkort een verfje en nu wilde ik er alleen een kantje/bandje aan de onderkant en misschien bovenkant doen maar misschien is een stofje ook wel leuk. Maareh hoe bevestig je dat!? Met lijm ofzo? En is de binnenkant dan niet lelijk waar je het omvouwt zeg maar?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reaktie,kom je nog eens langs?
Lieve groet Marjan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails